פתרונות תאורה למשרדים מעוצבים

בהליך עיצוב משרד המטרה תהיה להשיג בסופו של דבר תוצאה אשר גם תתאפיין בנראות מרשימה וגם תבוא לידי ביטוי בחלל פונקציונאלי, נוח ונעים, אשר מספק תנאי עבודה אופטימאליים לעובדי המשרד.

בשביל להשיג את התוצאה המבוקשת, יש לא מעט אלמנטים עליהם חשוב לשים דגש כמו: בחירת רהיטים, קביעת מיקומים וכמובן, חיפוש אחר פתרונות תאורה מתאימים. לעיתים, הוספת עציצים מעוצבים יכולה גם היא לתרום תרומה גדולה לנראות ולאווירה.
לתאורה במשרד, יש השפעה רבה על האווירה במשרד ובאופן עקיף, גם על התפוקה של העובדים ולכן, קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש משמעותי על נושא התאורה ולתכנן אותה בקפידה, על מנת שתספק את התנאים האופטימאליים בכל חללי העבודה במשרד.

דגשים חשובים בבחירת פתרונות תאורה למשרדים
אם גם אתם מחפשים השראה ופתרונות תאורה למשרדים מעוצבים, ישנם מספר פרמטרים שחשוב שתשימו עליהם דגש נרחב בהליך הבחירה ובין היתר:

  • חלוקת המשרד לאזורים – רוב המשרדים מחולקים לאזורים שונים: עמדות עבודה, עמדת המתנה, חדרי ישיבות וכיוצא בזה.. בכל אחד מאותם האזורים יש צורך בפתרונות תאורה שונים – כך לדוגמא, בעמדות העבודה, יש לבחור בתאורה בהירה ולהימנע מיצירה של השתקפות על גבי המחשב – מה שיכול לפגוע בעבודה.

  • נראות גופי התאורה – גופי תאורה מהווים אלמנט בעל השפעה על הנראות הכללית של המשרד, על העיצוב ועל האווירה ולכן, חשוב לבחור אותם בתבונה. יש להתאים את גופי התאורה לסגנון העיצוב אשר נבחר למשרד. כיום, ניתן למצוא פתרונות תאורה בעיצובים מרשימים במיוחד, אשר יכולים להשתלב בצורה הרמונית במשרדים, בלי קשר לסגנון העיצובי אשר נבחר בעבורם.

  • עלויות – בחישוב העלויות יש לקחת בחשבון לא רק את העלות ההתחלתית של פתרונות התאורה (וחשוב לתכנן את התקציב אשר מיועד עבור פתרונות התאורה), אך מעבר לכך, קיימת חשיבות גבוהה לקחת בחשבון גם את ההוצאות השוטפות הנוגעות לתאורה – עלויות החשמל.
    לקיחה בחשבון של כל הפרמטרים הללו, תגרום להבנה שלעיתים שווה לשלם יותר על פתרונות תאורה איכותיים בעלי יעילות אנרגטית גבוהה (אולי העלות ההתחלתית תהיה גבוהה יותר אבל לאורך זמן ההוצאה תחזיר את עצמה).
     
  • סוגי תאורה – נהוג לחלק את התאורה לסוגים שונים ובין היתר: תאורה טבעית, תאורה פונקציונאלית ותאורת אווירה – כאשר ההבדלים בין סוגי התאורה באים לידי ביטוי במטרה עבורה הם מיועדים ולכן, ההמלצה היא לחלק את המשרד לאזורים ואף לבצע חלוקה נוספת, לתתי אזורים.
    הבנה מקיפה של אום החלוקה לאזורים, היכרות עם הסוגים השונים של פתרונות התאורה וההבדלים ביניהם ותכנון התאורה בהתאם (לכל חלל מחללי המשרד באופן פרטני), תאפשר לבחור בסופו של דבר את פתרונות התאורה האופטימאליים עבור כל אחד מהחללים.

  • חידושים – הטכנולוגיה המתקדמת והחדשנית הגיעה כמובן גם לעולם התאורה, לכן, ההמלצה היא להכיר תחילה את כל החידושים בעולם התאורה, זאת על מנת לבחור בסופו של דבר פתרונות תאורה שהם גם איכותיים, גם מרשימים וגם יספקו מענה על מלוא הצרכים והדרישות של בעלי המשרדים.
    יש לזכור, שאם לא יצא לכם לחפש אמצעי תאורה בשנים האחרונות, כנראה שלא תכירו חלק גדול מהאפשרויות המוצעות לכם ומאוד יכול להיות שתוכלו למצוא בתוך כל החידושים הללו את פתרונות התאורה המושלמים בעבורכם.

  • איכות הסביבה – כיום, המודעות לאיכות הסביבה היא גבוהה במיוחד ולכן, בעת בחירת פתרונות תאורה, רבים ישימו דגש גם על הנושא הזה.
    כאשר זה נוגע לתחום התאורה, הידידותיות לסביבה באה לידי ביטוי בפרמטרים כמו: צריכת חשמל נמוכה ופליטה נמוכה של פחמן וחומרים רעילים אחרים.
    עולם התאורה מציעה לא מעט פתרונות תאורה אשר יספקו מענה על הדרישות הללו.

תכנון התאורה, אמור לקחת בחשבון מספר לא מבוטל של משתנים ולכן, קיימת חשיבות גבוהה להיוועץ בשלב הראשון ביועץ תאורה מקצועי ומנוסה.
יועץ מקצועי יבין תחילה את הדרישות והצרכים של המזמינים וכמובן, יסקור בצורה מעמיקה את המשרדים, את גודלם ואת אופן החלוקה לחללים, על מנת להתאים בסופו של תהליך ייעוץ את פתרונות התאורה האופטימאליים – כמובן, תוך דגש על שיקולים נוספים כמו: התקציב המיועד למטרה, טעם אישי, העדפות ופרמטרים נוספים שיש להם השפעה על בחירת אמצעי התאורה.
חשוב לדעת, שכיום אף ניתן ליהנות משירותים מתקדמים של הדמיות ממוחשבות, מה שיאפשר את ביצוע הבחירה האופטימאלית באותם פתרונות תאורה למשרדים.

מגוון רחב של אפשרויות
כל מי שתר אחר פתרונות תאורה למשרדים מעוצבים, יגלה מגוון רחב של אפשרויות הנבדלות אלו מאלו בעיצובים, בסגנון התאורה, בעוצמה, בגדלים, בצורות ובפרמטרים רבים נוספים.
כיום, ניתן אף לשדרג את נראות התאורה באמצעות הוספה של אלמנטים שונים כמו, פרופיל אלומיניום, שילוב של נישות גבס ועוד..
אם נוסיף לכך, גם את הטכנולוגיה המתקדמת וכחלק מכך, את אפשרויות השליטה הנוחות יותר בתאורה ובעוצמותיה – קיימת אפשרות לדוגמא, לחבר את פתרונות התאורה למערכות חשמל חכם וכיוצא בזה..
רבים אשר יגלו את האפשרויות הרבות, יכולים למצוא את עצמם "מאבדים את הידיים והרגליים" בין כל אותן האופציות.
לכן, קיימת חשיבות גבוהה לבחור בתבונה את אותה החברה אשר תציע פתרונות תאורה למשרדים מעוצבים.
בחירה מושכלת ונבונה, תבטיח ליהנות לא רק מהפתרונות אשר יענו בצורה המושלמת על כל אותן דרישות וציפיות, אלא גם תאפשר ליהנות מקשת של שירותים נלווים, כמו ייעוץ מקדים אשר ניתן על ידיד אנשי מקצוע בעלי ידע, ניסיון וכלים בתחום.
לכן, בחירה בחברת תאורה מקצועית ומנוסה, אשר מתמחה באופן פרטני באספקת פתרונות תאורה למשרדים מעוצבים – תוך דגש על התאמה אישית, יכולה להוות ללא כל ספק כצעד חשוב ומשמעותי, בדרך להשגת המטרה.