רעיונות לסידור ארונות מטבח – פתרונות אחסון שיפנו לכם הרבה מקום

אנשים רבים מתלוננים על כך שארונות המטבח שלהם סובלים מ"עומס יתר", מה שיוצר בלגן ומקשה על העבודה במטבח.

החדשות הטובות הן, שתמיד קיימת האפשרות לסדר את ארונות המטבח ונקיטה במספר פעולות לא מורכבות, אך מאוד יעילות יכולה להשיג את התוצאה האופטימאלית:

נפרדים מהדברים שלא צריכים

השלב הראשון הוא ההבנה שיש צורך להיפרד מלא מעט חפצים אשר נמצאים בארונות מטבח. אם החפצים לא משמשים אתכם ולמעשה, אין לכם בכלל תשובה רציונאלית למה אתם עדיין שומרים אותם.

ההמלצה היא לרוקן את התכולה של הארונות ולבצע סוג של מיון, במהלכו תבינו מאלו מוצרים אתם נפרדים ואלו נשארים.

חלוקה לסוגים

אחרי שהחלטתם אלו מוצרים נשארים, ההמלצה היא לחלק את המוצרים לסוגים – כלים, סירים, קופסאות, כוסות, מזון יבש וכיוצא בזה.. בשלב הבא, אפשר אף לבצע חלוקה נוספת לתתי קבוצות, לדוגמא, כוסות לשתייה חמה, כוסות לשתייה קרה, צלחות למנות עיקריות, צלחות לקינוחים וכיוצא בזה.. צורת חלוקה אחרת היא לפי שימושים נניח: כלי בישול כקבוצה, כלי אפייה כקבוצה, כלי אוכל כקבוצה וכן הלאה..

קביעת מיקומים

אחרי שהחלטתם על אופן החלוקה לסוגים או לקבוצות של כלים, השלב הבא, יהיה לקבוע את המיקומים לכל אחת מהקבוצות: מגירות, מדפים, ארונות וכיוצא בזה.
כמובן, שבהליך הסידור עצמו ייתכנו שינויים במיקומים, אבל, כשעובדים עם תוכנית מסודרת, התהליכים מתקצרים ומתייעלים.

שימוש בעזרים חיצוניים

כיום, ניתן למצוא מגוון רחב של פתרונות חיצוניים, אשר בכוחם לייעל את סידור הארונות ולאפשר לנצל את השטחים בצורה טובה יותר, כאשר בין אותם העזרים:

  • חוצצים – ניתן למצוא חוצצים העשויים מחומרי גלם שונים, אשר ייעודם ליצור הפרדה במגירות ובארונות המטבח השונים.
  • מתלים / ווים –  המתלים/ ווים יכולים לשמש לתלייה של סירים ומחבתות בארונות המטבח או מחוץ להם ועל ידי כך לנצל בצורה טובה יותר את השטח.
  • קופסאות וכלים – כיום, ניתן למצוא לא מעט קופסאות מודולריות וכלים ייעודיים, בהם ניתן לאחסן פריטים שונים ומזונות כמו: דגנים, פסטות, קטניות וכיוצא בזה., על מנת להשיג סדר ולנצל בצורה יעילה יותר את השטח.
  • סלסילות – סלסלות מעוצבות יכולות להוות פתרון אופטימאלי לאחסון תבלינים, שמנים ואבקות שונות ולאפשר גם שמירה על הסדר וגם גישה נוחה ויעילה.

להוציא מהמטבח את מה שלא שייך

בעלי המטבחים הקטנים, יכולים למצוא את עצמם במצוקת מקום בארונות ולכן, זה בדיוק הזמן להוציא מהמטבח את כל מה שלא שייך אליו.

זה אומנם, כי סרוויס יוקרתי, שייך בפועל למטבח, אך אם אתם משתמשים בו רק ל"אירועים מיוחדים" (שאולי קוראים אחת לכמה שנים), כדאי אולי לאחסן אותם במקום אחר בבית.

כמובן, שפריטים שאין להם קשר לא ישיר ולא עקיף למטבח, עדיף לאחסן בחדר אחר.

בדומה להליך חיפוש של רעיונות לעיצוב הסלון, גם בהליך סידור ארונות המבטח מצריך יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא.